MINA ROCKY ROAD

Jag ääälskar julgodis, det är nästan det bästa som finns. Men jag älskar allra mest att göra det själv. I år gjorde jag Rocky Road och jag personligen tycekr att de blev väldigt goda om jag får säga så. 
Jag tänkte alltså dela med mig av receptet och bara som en liten varning så går jag inte speciellt mycket på mått. Jag tycker att det blir bäst om man själv gör på sitt sätt, det brukar inte spela så stor roll om det är 10 eller 10,5 dl mjöl i en kaka. I Rocky Road behöver man verkligen inte gå på någonting alls, för att det handlar bara om hur man vill ha det, men såhär vill jag ha det! :)
 
Rocky Road
 
400 gram Marabou mjölkchoklad
1-2 påsar skumtomtar
1 påse Dumle-kolor
10 geléhjärtan 
2-3 deciliter jordnötter
 
 
Blanda skumtomtarna, Dumle-kolorna, jordnötterna och geléhjärtanen i en bunke. 
Smält chokladen och blanda med resten av ingredienserna.
Häll ut smeten på en plåt eller i en form, OBS! det ska helst vara bakplåtspapper i botten för att det inte ska fastna.
Låt stå kallt (kylskåp eller källare, inte frysen) under natten, eller 5-6 timmar. 
Skär upp i mindre bitar för att den är seg och det kan bli "jobbigt" att tugga en för stor bit.
 
 
Det var det! Hoppas ni uppskattade det! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern frÂn weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign p www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!